INIMESTE USALDUS ELEKTRIAUTODE VASTU ON TÕUSNUD

Peatselt lõppeval aastal tõusis Eesti inimeste huvi elektriautode vastu. Olulist rolli mängisid Eestis müüdavate elektriautode valiku suurenemine, kiirlaadimisvõrgu valmimine ning inimeste teadlikkuse tõus elektriautodest. Lühikese ajaga on Eestist saanud elektriautode osakaalult Norra järel teine riik maailmas.

Kui 2011. aastal esitati KredExile täiselektriautode ostmiseks 16 taotlust, siis lõppeval aastal on neid esitatud 93. Kokku on tänaseks esitatud 109 taotlust ja toetus on välja makstud 79 taotlejale. Maksimaalne toetussumma ühe täiselektriauto kohta on 18 000 eurot, millele lisaks hüvitab KredEx kodulaadija maksumuse kuni 1000 eurot.

Kõige rohkem on taotlusi esitatud Nissan Leafi ostmiseks, sellele järgnevad Fiat Fiorino EV ja Mitsubishi iMiev.

Alates novembri teisest poolest võtab KredEx vastu ostutoetuse taotlusi ka pistikust laetavate hübriidautode (plug-in hybrid electric vehicles) soetamiseks. Sõltuvalt aku mahutavusest jääb nende sõidukite toetussumma vahemikku 3000 – 12 000 eurot auto kohta.

Üle Eesti on tänaseks paigaldatud 144 kiirlaadijat, mida on laadimiseks kasutatud enam kui 3500 korral. Kokku paigaldatakse 163 kiirlaadijat üle kogu Eesti. Jaanuari lõpuni on laadimine nendega tasuta.

Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti 2012. aasta lõpu seisuga Norra järel teisel kohal maailmas. Kui Eestis on registreeritud 1 elektriauto iga tuhande sõiduauto kohta, siis Norras on vastav näitaja 4. Eestile järgneb Holland, kus iga tuhande sõiduauto kohta on registreeritud 0,6 elektriautot.

  • 1882

    Rajati maailma esimene elektrijaam.Thomas Edison, New York

  • 1902

    Avati esimene autode masstootmisliin.Oldsmobile, Michigan

  • 1970

    Töötati välja esimene liitiumiioonaku.Binghamton University

  • 1980

    Alustas tööd esimene taastuvenergiat tootev tuulepark.New Hampsire

  • 2012

    Eesti on esimene riik maailmas, mis rajas üleriigilise elektriautode laadimisvõrgu.