Korduma kippuvad küsimused

Kas elektriautoga saab tasulises parkimisalas tasuta parkida?

Tallinnas saab elektriauto omanik tasuta parkida Tallinna linnale kuuluvates parklates kesklinna parkimistsoonis. Tartus saab elektriauto omanik linnale kuuluvas parklas tasuda parkida. Tasuta parkimiseks Tallinnas ja Tartus tuleb hankida linnavalitsusest eraldi luba. Pärnus saavad elektriautod tasuta parkida linna territooriumil (väljaarvatud Europargi parkimisaladel). Pärnus tasuta parkimiseks tuleb auto registreerida Pärnu Haldusteenuste kodulehel. Teistes linnades, kus on tasuline parkimisala, tasub lisainfot küsida kohalikust omavalitsusest.

Tasuta parkimine ei laiene tasulistes eraparklastes parkimise korral.

Kas elektriautot saab kodus laadida?

Jah, elektriautot saab kodus laadida. Oluline on aga meeles pidada, et elektripistik, kuhu toitejuhe ühendataks, peab olema elektrikilbis eraldi kaitsme all.

Kas külmaga on ka elektriautos soe?

Elektriautol on olemas eraldi salongi soojendus.

Kui sõidan autoga ringi, siis kas pean jälgima, kus on võimalik autot laadida?

Kindlasti tuleb enne sõitmist mõelda, kus on vajaduse korral võimalik autot laadida. Alates 2013. aastast on Eestis 167 avalikku kiirlaadimiskohta.

Millised on "õiged" sõiduvõtted, et elektriauto akut vähem kulutada?

Nagu tavaautol – ökonoomne ja ühtlane sõit. Lisaks tuleks mõõdukalt kasutada salongi soojendust ja jahutust, kuna see on täiendav koormus akule.

Mis on laadimismoodus 3 ja milleks on see vajalik?

Laadimismoodus 3 on spetsiaalselt elektriautode laadimiseks mõeldud toiteseade, mis tagab ohutuse kasutajale, sõidukile kui ka elektrivõrgule ehk hoonele, milles laadimine toimub.



Miks on laadimismoodus 3 laadimine parem võrreldes tavalisest pistikust laadimisega?

Tavalised seinakontaktid ei ole ette nähtud olemaks koormatud pikka aega ja pidevalt lubataval maksimaalsel koormusel. Laadimismoodus 3 seadmed on spetsiaalselt välja töötatud tagamaks ohutus elektriautode pikaajalisel laadimisel, mis valitakse vastavalt maksimaalsele sõiduki poolt lubatavale laadimisvoolule (üldjuhul 16 või 32 amprit). Võrreldes tavapistikust laadimisega võib see laadimine olla kiirem.

Mis on rohesertifikaat, kelle käest seda saab ja kuidas arvestatakse kulu?

Rohesertifikaat on päritolu tunnistus, mis tõendab, et kasutatud elekter on toodetud taastuvatest energiaallikatest. KredEx annab igale toetuse saajale 5 MWh ulatuses nn. roheenergiat kaasa, hiljem tuleb seda ise soetada.

Rohesertifikaadi arvestuse näide:

Mitsubishi I-MiEV arvestuslik energiakulu (NEDC) on 135Wh/km (selle saab järgi vaadata auto tehnilistest andmetest), läbisõit aastas 15 000 km võrdub 2,025MWh (15 000*0,135), millega saate sõita ca 37 000 km KredExi poolt antud rohesertifikaatide eest.

Kas elektriauto puhul on 100 km läbimise kulud väiksemad kui tavapärasel bensiini/diiselkütusega autol? Kui palju väiksemad?

Kulu 100 km läbimiseks on ca 5-6 korda väiksem, kui arvestada bensiiniauto 100 km läbimise kuluks 7 l.

Kas ma võin toetuse saanud autot müüa?

Toetusega ostetud auto võib võõrandada ilma sanktsioonideta, kui uus omanik vastab toetuse tingimustele ja võtab üle lepingujärgsed kohustused. Kui uus omanik ei vasta toetuse tingimustele, siis tuleb toetus tagasi maksta proportsionaalselt arvestades toetuse väärtuse nulliks 5 aasta pärast

Kas avalikes parklates ka elektriautot laadida saab?

Avalike parklate laadimisvõimalused sõltuvad kohalikust omavalitsustest. Hetkel saab laadida elektriautot Tallinnas Vabaduse väljaku maaaluses parklas. KredExi poolt paigaldatavad avalikud laadimiskohad (kiirlaadijad) tulevad valdavalt olemasolevatesse tanklatesse, söögikohtade ja kaubanduskeskuste juurde. 

Kuidas arvutada elektriauto sõidukulu määra?

Kampaanias näidatud elektriautode sõidukulu määra arvutamisel on kasutatud elektriauto tehnilisi andmeid (NEDC) ja Eesti Energia rohelise energia paketi Roheline Kodu 1 tariifi seisuga 12.05.2012.

Näide:Nissan Leafi elektritarbimine on 173 Wh/km. Paketi Roheline Kodu 1 hinnakirjas maksab elektrienergia kWh 12,57 senti.

0,173 X 12,57 = 2,17 senti/1km

 

Kui Te ei leidnud enda küsimusele sobivat vastust, siis palun saatke küsimus e-posti aadressil elmo@kredex.ee või helistage telefonil 6674 100.

  • 1882

    Rajati maailma esimene elektrijaam.Thomas Edison, New York

  • 1902

    Avati esimene autode masstootmisliin.Oldsmobile, Michigan

  • 1970

    Töötati välja esimene liitiumiioonaku.Binghamton University

  • 1980

    Alustas tööd esimene taastuvenergiat tootev tuulepark.New Hampsire

  • 2012

    Eesti on esimene riik maailmas, mis rajas üleriigilise elektriautode laadimisvõrgu.