KOMMENTAAR VÄIKE-MAARJAS ELEKTRIAUTOGA JUHTUNUD TULEÕNNETUSELE

Iga elektriautoga toimunud vahejuhtum pälvib kõrgendatud tähelepanu, mistõttu on alati mõistlik üle korrata elektriautoga seotud põhitõed. Mis täpselt Väike-Maarjas toimunud õnnetuse põhjustas, peab selgitama uurimine ning seni on tulekahju põhjuste üle spekuleerimine ennatlik.

Kindlasti ei ole elektriauto iseenesest vähimalgi määral ohtlikum kui sisepõlemismootoriga sõiduk. Nii nagu iga masina puhul tuleb selle kasutamisel järgida lihtsaid juhiseid. Elektriautode eripäraks on nende laadimine.

Elektrisõidukit saab laadida kahes režiimis - kiirlaadimisena ja aeglase laadimisena. Kiirlaadijad on kallid ning tehnoloogiliselt keerulised aparaadid ning need on mõeldud avalikes kohtades mugavaks laadimiseks. Kodulaadimine on akude täitmisel põhiline režiim ja see toimub autoomaniku majapidamises, asutuste puhul vastavalt auto parkimiskohas. Sõltumata laadimise režiimist peab autoomanik jälgima autotootja või teenusepakkuja juhiseid.

Näiteks võtab Mitsubishi elektriauto iMiEV pikk laadimistsükkel ligikaudu 16kWh elektrit ning see kestab kuus kuni kaheksa tundi. Kuna laadimine võtab palju voolu, peab laadimiskohas elektrisüsteem olema korras ja piisava voolutugevusega.

Kõigile ELMO programm vahendusel sotsiaaltöötajatele antud elektriautodega said omavalitsused ka ametiasutuse juurde turvalise laadimissüsteemi ning ülevaate, kuidas tagada nõuetekohane laadimine.

KredEx on alati rõhutanud, et elektriauto kodus laadimisel on oluline meeles pidada, et elektripistik, kuhu toitejuhe ühendataks peab olema eraldi elektrikilbist tõmmatud. Kodulaadija paigaldamist toetatakse eraisikute puhul KredExi poolt kuni 1000 euroga ja reeglina katab see kõik kulud turvalise kodulaadimise korraldamiseks.

Spetsiaalne kodulaadija on elektriauto toiteseade, mis tagab ohutuse kasutajale, sõidukile kui ka elektrivõrgule ehk hoonele, milles laadimine toimub.

 Tavalised seinakontaktid ei ole ette nähtud pikka aega ja pidevalt maksimaalsel koorumusel kasutamiseks.

Oleme KredExi poolt teinud endast oleneva, et sääraseid õnnetusi ennetada ning jätkame kindlasti teavitustegevusega.

  • 1882

    Rajati maailma esimene elektrijaam.Thomas Edison, New York

  • 1902

    Avati esimene autode masstootmisliin.Oldsmobile, Michigan

  • 1970

    Töötati välja esimene liitiumiioonaku.Binghamton University

  • 1980

    Alustas tööd esimene taastuvenergiat tootev tuulepark.New Hampsire

  • 2012

    Eesti on esimene riik maailmas, mis rajas üleriigilise elektriautode laadimisvõrgu.